Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 17 March 2014

MENUDUH KAPTEN ZAHARIE MERAMPAS KAPAL TERBANG TIDAK AKAN MENANGKAN BN DI KAJANG

Semuanya macam wayang yang diulang tayang.
  • Anwar Ibrahim mencederakan dirinya sendiri dengan cawan dalam penjara.
  • Altantuya meletupkan dirinya sendiri dengan C4 di Bukit Cerakah
  • Teoh Beng Hock membunuh dirinya sendiri dengan terjun di Plaza Masalam.
  • Kapten Zaharie merampas kapal terbang yang dipandunya sendiri sebab dia penyokong Anwar Ibrahim.
Yang ini apa cerita pulak?

BUAT APA NAK TAHU LATAR BELAKANG AGAMA?

Yong harap berita ini tak benar. 

Apakejadah nak korek latar belakang agama seseorang?

Kalau hasil siasatan mendapati krew itu beragama Islam atau sekolah agama, macam mana pulak? Adakah bermakna dia berpotensi jadi terrorist? Dia mungkin bersekongkol dengan perampas yang bawa kapal terbang itu entah kemana?

Apa kaitan pegangan agama dengan kehilangan kapal terbang?

Tolonglah! Kalau iapun nak siasat orang, janganlah prejudis kepada kepercayaan (belief and faith) seseorang, khususnya umat Islam yang sering jadi mangsa fitnah. 

Perbuatan ini memberi implikasi dan gambaran yang amat buruk terhadap umat Islam di Malaysia! Bagaimana kami hendak berhadapan dengan rakan-rakan kami yang bukan Islam?

Yang buat konsert sampai mati 6 orang dan entah berapa jatuh sakit itu disiasat tak? 

Bagaimana dengan agama puak penganjur ini? Adakah disiasat jugak? 

JAIS, JAKIM, PERKASA, ISMA, JATI, bila nak buat laporan polis?

BANGGANYA (WANISTA)

5 comments:

  1. teman heran kenapey mamak madey@niccolo machiavelli dok senyap sunyi jer..mcm ada bende tak kene..simulut longkang tak bersuara sejak mh370 hilang! ajaib2

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia dah tahu sebab mh370 hilang dan dia tahu mh370 ada dimana sekarang .... so tak perlu dah dia bising-bising .... itu hari dia bising sebab dia belum tahu lagi........

      Delete
  2. Parking jap:- https://www.facebook.com/photo.php?fbid=576227995817545&set=a.108254252614924.13710.100002910487035&type=1

    ReplyDelete
  3. Apakah jaminannya simulator penerbangan buatan dan 2 unit komputer riba yg diambil oleh PDRM dari kediaman Kapten Zaharie itu, tidak digodam ataupun diubahsuai secara sengaja atau tidak, supaya dapatannya nanti boleh menjuruskan Kapten Zaharie terlibat spt yg hendak didakwa? Siasatan mengenai latar belakang agama itu, mungkin hanya selingan silap mata untuk mengalih fokus drp melihat persoalan tadi. Dlm beberapa kes sebelum ini, meminda bukti kebanyakannya berlaku ketika bukti mentah tersebut berada dlm kawalan polis untuk dijadikan gred A. Siapa minat nak bertaruh 20 sen shj.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.