Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 19 May 2014

BUKU MENGARUT: PESAWAT MH370 SECARA TIDAK SENGAJA DIITEMBAK?

Sebuah buku yang ditulis oleh seorang yang ingin menimba di air keruh dan mendapat laba di atas kesengsaraan orang lain, telah diterbitkan di UK.

PENCARIAN DI LAUTAN HINDI SELATAN HANYA RED HERRING?

Kenapakah buku seperti ini boleh wujud?

Jawapannya mudah sahaja.

Kerana pencarian di Lautan Hindi Selatan tidak dapat memberi jawapan yang munasabah terhadap persoalan di mana pesawat MH370 itu berada.

Kerajaan Malaysia dan Inmarsat asyik tuduh menuduh mengenai lokasi data asal MH370. Adakah disimpan oleh MAS atau masih di tangan Inmarsat (Baca di sini)? 

Siapa yang berbohong? Siapa yang sebenarnya menyimpan data itu?

Isu ini timbul apabila ada permintaan untuk melihat semula data yang boleh memberi sedikit clue di mana kedudukan pesawat MH370 itu (Baca di sini).

Ekoran dari flip-flop dalam penyebaran maklumat, tidak sukar kita memahami mengapa waris dari China hilang kepercayaan  terhadap penguasa Malaysia (Baca di sini). 

Apa yang kita dengar dari mula pesawat itu hilang sehingga hari ini hanya penafian demi penafian (Baca di sini). 

Rakyat Malaysia dilarang membuat spekulasi. Rakyat sudah tentu termasuk Dr Mahathir Muhamed. Tetapi, mantan PM itu juga tidak lari dari berspekulasi:

PESAWAT TIDAK BOLEH HILANG BEGITU SAHAJA

Hanya bomoh yang percaya MH370 disorok jin. Dr Mahathir pula percaya MH370 disembunyikan oleh pihak tertentu.

PENCARIAN DI LAUTAN HINDI SELATAN HANYA MEMBUANG MASA DAN WANG

Seperti biasa kita akan terus mendengar siri penafian...

3 comments:

  1. Antara Kerajaan dan Inmarsat, kebarangkalian yang tinggi untuk bercakap berbohong ialah kerajaan yang ditunjangi oleh bangsa Ameno... berdasarkan track rekod mengharamjadahkan rakyat serta memperdajalkan rakyat dengan GST dan kelentongan kenaikan tarif elektrik!... hehehe..

    ReplyDelete
  2. bila mulut longkang dah bersuara pasal mh370..pasti ada yg tersirat..dengor2 kaborle yg anaok2 dia ade saham dlm IPP..moler2 hilang idok bersuare langsung simulut longkang tibey2 udah dekat 70 hari muley bising..samada dia nok serang pm kesayangan teman @ mmg dia tahu kat maney mh itu berade, teman udah siap solat syukur krna rege letrik naik syukur mogey ujung tahun teman buleh br1m lagi

    ReplyDelete
  3. The possibility is there among so many other possibilities been announced. That's what Najib had campaigned about Endless Possibilities! Still looking the right method to cover the real story behind.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.