Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 3 June 2015

APA LA MENGKOMER DENGKI USTAZ BERKERETA HEBAT?

Ustaz memerlukan kereta yang hebat untuk pergi ceramah sana sini. Takkan naik kereta kancil takde air-cond? Bayangkan kalau dia pergi Johor Bahru?

Eh? Kereta siapa pulak ni?






Sumber: umno.insaf

Murah jer harga kereta ni. Boleh buat 10 buah rumah mangsa banjir kuning jer. 

Nombor keretapun biasa-biasa jer.

Peduli apa. Ikut suka aku nak guna duit aku macam mana, kan, kan, kan?

9 comments:

  1. Duit maghi manno terrr? Hebat puok2 ustaz mesra UMNO nih? Ni barula yol lor.....TMB! Zuhud lagi warok!!!

    ReplyDelete
  2. Jika duit dr sumber yg sah x ada salahnya...alhmdllh kami tumpang berbangga dan merasa jugak kenikmatan dunia hasil usaha sendiri....tp nauzubillah jika sebalikya.....

    ReplyDelete
  3. Selagi guna duit derma rakyat untuk jalankan kegiatan, jangan berlagak macam orang kaya.Lepas ni jangan lg kutip derma utk Parti.Hang Pa semua kan kaya....Pui...

    ReplyDelete
  4. salam (part 1)
    Ulamak adalah pewaris Nabi2 (teladan tingkah lakunya dimana saja keadaan akan diangap benar oleh orang-orng beriman). Nabi2 mendidik shabat-shabatnya dgn cara mujahadah (bersusah payah) medapatkan keikhlasan kalimah laillahaillalah.Nabi tak pernah kenyang 2hari turut2 dalam hidupnya ,ada ketika perang khandak nabi mengikat 2 batu di perutnya, pernah shabat2 ketika sembahyang saf-safnya tumbang sebab kelaparan.selalu bila nabi sembahyang tahjudd terpaksa kuiz kaki sydina aishah,nabi pernah ditawarkan emas berlian,kuasa tapi menolaknya (dia takut umatnya nanti mengikutinya) Nabi berdakwah tidak menunggu orang,dia dtng pada orng ,pernah dibaling batu di TAIF berdarah2,malaikat datang nak menolongnya tapi nabi tak mahu pertolongan malaikat, nabi doakan akan akan orang2 itu ,nabi tak maki hamun, (akhirnya selang bebrapa tahun abu hurairah masuk islam dari daerah ini) nabi beri ilmu keterangan dan panduan ALLAH tidak minta sebarang upah(envelope) nabi tarbiah sahabat2nya dengan kasihsayang dan menghormati insan tak kira suku kaum, maka salman farisi(orng iran) dan ramai lagi orng2 yahudi /nasrani masuk islam.pernah satu ketika sahabat2nya sudah berhijrah kamadinah tinggal bebarapa orng shahabat di mekah, pemuda2 pasooops/quraish dah bertekad nak membunuh nabi,shahabat takut dan bertanya pada nabi"bila datangnya pertolongan ALLAH" nabi kata bersabar (kalau kita dah lama cabut) tapi nabi tak memandai buat keputusan sendiri nabi YAKIN akan ALLAH, Menunggu wahyu aLLAH.Setelah nabi dimadinah nabi buat masjid,dan bila turun sahaja perintah,tutup hijab,wanita2 terus lakukan,bila turun perintah sembahyang terus lakukan tak ada songeh lagi.nabi lakukan kerja dakwah lagi dan lagi sehingga ayat2 NUSRAH allah datang,disinilah bermula pertolongan ALLAH di peperangan badar tentera islam 313 tentera qquraish 1000lebih tetapi mereka tewas.direngkaskan cerita nabi wafat shaja kekecohan berlaku tetapi syidina abu bakar tetap melakukan apa yg nabi suruh dia tak pandai2 buat keputusan iaitu menhantar tentera kapalestin, selang bebarapa tahun 13 tahun dibawah pemerintah syaidina Umar islam dapat memrintah kuasa 2/3 dunia, (bukan cara pilihanraya) semata-mata pertolongan ALLAH. ALLAH BERFIRMAN AKAN MENYANYANGI HAMBANYA JIKA TAAT PADANYA DAN MENGIKUT IKTIBQ RASULLNYA. INI JANJI ALLAH, So senjata orng2 islam ialah DOA yg makbul dan sepenuh2 yakin dengan janji allah.BERBALIK DENGAN TELADAN YG DITUNJUKAN OLEH SO CALLED ULAMAQ, TADI, Ahli2 tentu berpandangan nabi /shabat tak pernah susahpayah,hukum-hukum allah senang sahaja dibuat tanpa mujahadah dan mengikut cara nabi,nak lakukan hukum-hukum boleh dibuat sesukahati sahaja bila orang tak bersetuju boleh memaki hamun,dan gelaran yg kita tak suka.bila dah dapat jawatan nanti boleh dapatkan bmw,Mengunakan panduan dan keterangan ALLAH untuk mendapat faedah dunia yg sedikit.-nak upah,pangkat,kemashuran,berkasta-kasta,AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR pun dah berpilih2,
    BAGAIMANA EK DIPADANG MASYAR NANTI YAKINKAH KITA!!
    (to be continued)

    ReplyDelete
  5. (part 2)
    BAGAIMANA EK DIPADANG MASYAR NANTI YAKINKAH KITA!!Semua nabi2 takut dipadang Masyar nanti kita nak minta tolong dekat nabi2 mereka tak boleh tolong sebab mereka pun tak pasti,siapaLah kita orng biasa cuma nabi s.a.w shaja dpt beri shafaat,tapi macamna nabi nak tolong cahaya nur pun tak ada,dulu kita kata cara dia cara ketingalan zaman,cara kita hebat macam mahatmaa ghandi/macam nelson mandela.macam wiston churchil/macam morsi/macam obama ,tapi dalam quran ada bagitahu Taat pada ALLAH dan ikutlah aku, dah bagitahu al-quran dah lengkap tak boleh ubah2,macam orng yahudi ubah Taurat,orng nasrani ubah injil....umat Noh umur 850-1000thn mati juga akhirnya ,umat musa 400-600thn mati juga,umat isa 300-400thn mati juga, umat muhammad 70-90thn---makooi pendeknya..Kesilapan diri ini ialah"MENGANGAP KEPRLUAN DUNIA INI SEBAGAI MAKSUD HIDUP"ALLAHH MENJADIKAN MANUSIA SEBAIK2 MAKHLUK KERANA TUJUAN MANUSIA dijadikan utk berada DI AKHIRAT SEMUA MAKHLUK dibumi diciptakan allah utk memberi khidmat pada manusia,Supaya manusia dapat menyempurnakan agama yg sempurna untuk bekalan akhirat"HIDUP INI hanyalah TEST SAHAJA samada kita taat pada allah atau selain dari allah.nabi ibrahim di uji dgn sembelih anaknya,nabinoh di test dgn bahteranya,nabi musa ditest dgn pecah laut merahnya,nabi isa dgn penyalibannya,nabi muhamad di test semasa kaum quraish nak mebunuhnya semuanya berjaya kenapa sebab mereka YAKIN dgn janji2 allah,jika manusia nak berjaya kenalah letak keyakinan macam nabi2 tadi.tak boleh yakin pada benda. jika tidak kekalahan ini akan mebuatkan kita huru-hara.ALLAH DAH BERITAHU MANUSIA TAKKAN DAPAT APA YG NAFSU MAHU,jika dapat emas naklagi,nak lagi,jika dapat kuasa nak lagi,tinggi lagi sampai mati pun tak puas ,itulah tabiat manusia dijadikan oleh ALLAH nak TEST untuk meninggikan darjat kita disyurga nanti.selemah2 iman (sebesar zarah)masuk syurga selepas kena azab dapat syurga yg terendah 10X Dunia....so kalau nak puaskan juga apa yg kita hendak 10 dunia baru boleh puas.YALLAH YA TUHAN KAMI ,AMPUNLAH KAMI YG TAK TERDAYA MELAKUKAN SURUHANMU ,DAN BERILAH KETUA2KAMI KEJALAN YG LURUS.YG KAU REDHAI..untuk memperbaiki diri sendiri/sampaikan walaupun sepotong ayat. WASSALAM.
    (THE END)

    ReplyDelete
  6. Salam yong
    ulama spatut nye zuhud,mcm contoh x elok je..IDUP PAS!!! IDUP HARTA!! IDUP KUASA!! IDUP WANG!! IDUP ULAMAK DULU KINI SELAMA NYE..
    EHHHH silap plak slogan nye..mcm nk sama je slogan nye Yong..kikikikiki

    ReplyDelete
  7. pegilah tanya dan siasat tuan punya badan ... baru puas hati ... ni tak dengar dan baca orang lain punya posting patu keluar kat blog ... benda mcm ni mengundang fitnah dan prasangka buruk ... nauzubillah ...

    ReplyDelete
  8. ........Ada pun kerajaan Terengganu mencapai zaman kegemilangannya di bawah pemerintahan Sultan Zainal Abidin III (1881-1918). Baginda adalah seorang raja yang sangat warak serta tidak jemu-jemu mendalami ilmu agama. Baginda menjadikan para ilmuan dan cendiakiawan Islam sebagai penasihat dan guru. Ini komen Frank Sweetenham, Gavernor Negeri-Negeri Selat di waktu itu mengenai Sultan Zainal Abidin.

    “….Sultan Zainal Abidin III itu adalah seorang yang sangat pendiam, dan seorang Islam yang sangat SOLEH. Dasar pemerintahan yang dijalankan baginda tidaklah akan menceburkan diri baginda kepada kebinasaan……….Baginda bukanlah seorang yang KAYA……”

    Itu Sultan di negeri Melayu dulu yang pernah melaksanakan pemerintahan Islam sepenuhnya di negeri yang diperintah......bukan sekadar hukum hudud malahan seluruh corak pemerintahan berdasarkan syariah......rakyat jelata hidup sejahtera dan amat mengasihi baginda. Cuba angkat tangan siapa yang sayang Tuan Presiden dan Nik Amar....laaa cuma penyokong-penyokong UG saja yang angkat tangan, yang lain kenapa tunjuk tapak kaki?

    Nik Amar nak laksanakan HUIDUD, kita sokong. Tapi kita minta kalau dia pakai kereta mewah, hidup mewah, rakyat Kelantan tidak wajar masih tinggal dalam khemah. Jika tidak tak usahlah terburu-buru nak potong tangan orang....

    "...just chop like that..." katanya kepada wartawan media asing....

    ReplyDelete
  9. Kalau duit Dia lntkla nk beli heli ka bas @Lori.. Selagi xmkn rasush.., tp bab mesra umno tu yg bodoh bnr geng2 ug ni.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.