Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday, 31 July 2015

CHECKMATE BERITA HARIAN, 2 + 2 TIDAK SEMESTINYA JADI 4 (UPDATE)

Berikut ialah berita yang Makcik Kiah dan Pak Mat baca pagi tadi:

BERITA HAIRAN

Berita ini dinafikan oleh Setiausaha Politik Presiden PAS beberapa jam kemudian. Dr Samsuri juga memuatnaik jawapan Presiden PAS apabila ditanya mengenai usul undi tidak percaya tersebut: 

AMARAN KEPADA BERITA HARIAN (PAS ORG)


Dengar baik-baik apa kata Presiden PAS apabila ditanya oleh wartawan:


Presiden PAS apabila ditanya mengenai undi tidak percaya, menjawab:

"Ya, Itu salah satu proses demokrasi. Biasa dalam negara yang mengamalkan demokrasi. Boleh dibuat undi kepercayaan melalui Parlemen…"

Apabila ditanya lagi sama ada "PAS ada cadangan nak usul ini (undi tidak percaya)", dia mengelak dari menjawab dengan jelas, katanya:

"Itu Kita lihat dulu. Kita lihat kewajaran ataupun tidak. Kita akan kaji."

Wartawan terus mendesak dan bertanya "Lihat aspek macam mana Dato Seri?" Presiden PAS masih mengelak untuk membuat kenyataan sokong atau tidak sokong undi tidak percaya terhadap Najib. Jawabnya:

"Kita melihat keperluannya. Sekarang ni dilanda masalah-masalah negara. Kita lihat kabinet baru ni, yang baru ni...Dia nak (tak jelas) bagaimana masalah negara ni. Kita lihat dulu. Kita lihat dulu. Dan PAS bukan parti yang berebut kuasa. Pas ialah parti nak menunaikan amanah. Kita tak berebut kuasa."

Padanlah kena spin. 

Makcik Kiah dan Pak Mat mungkin tak buka Youtube. Kalau bukapun, mungkin tak faham. The damage has been done.

Inilah akibatnya apabila "mesra" dengan syaitan yang dikenali.

Jadi, samanlah Berita Harian tu.

********************

UPDATE:

Ini penjelasan Berita Harian setelah dituntut supaya meminta maaf:

MINTA MAAF UMNO STYLE

Lainkali kalau wartawan sua mikrofon, jawab dengan tegas. Buat kajian sebelum sidang media, bukan beritahu sidang media kita akan kaji.


12 comments:

  1. Tidak sia-sia teman sokong GHB, rupa2 PAS semakin mesra dengan Umno. Apa kata Tuan Ibrahim Tuan Man.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy suka syaitan...kita akn mesra sayatin....setan akn menolong kita nanti.....we love satan

      Delete
    2. Sebab keadaan sekarang kena terbalik.siapa buat laporan atau mendedahkan perkara benar akan ditahan .siapa rompak akan dipuja.orang jahil benci peminpin yang zalim tetpai orang berlmu (ulamak) suka peminpin zalim.Pemimpin makan tahi pengikut hisap kentut.

      Delete
  2. Salam: Sejak pemergian geng-geng progressive ni;

    Jelas pimpinan PAS terbahagi pada 2, yg satu ikut kepala president group ke dua ikut kepala Timbalan president.
    Issue yg sama pendapat yg bercanggah.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Yong

    Ini bukan lagi syntax error sahaja, tetapi sudah termasuk sekali logic error ada virus pula lagi. Macam mana nak execute algorithm dia orang nih? Nak guna bahasa C++ tapi yang ada hanyalah perisian COBOL, boleh ke? Biasanya algorithm yang tidak menatijahkan output yang disasarkan akan dibakulsampahkan sahaja, nak direpair tak berbaloi serta membuang masa dan apa yang perlu dilakukan adalah bina algorithm yang baru.

    ReplyDelete
  4. Pembongak.......dah tu buek apo susah payah botanding dlm PRU....paneh tolingo den nonga ea.... nak monang pilihan ghayo tu kigho samolah nak boghobut kuaso.......takkanlah tetibo ejo najib panggei kau......."Tuang Presideng, sebab tuang tak berebut kuasa, maka dgn itu saya dgn berbesar hati melantik tuang menjadi TPM"
    APO PUNYO TUURRRR LAH EKAU NI TUANG PRESIDENG OOOOIIIIII!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Tuang Presideng : Kalu undi tok caye diusulkang keparlimeng Pas mengambil pendekatang memperimbangi situasi yg lebih kecenderongang kepada kemaslahatang sejagat dari sudut keperihatinang politik semasa dengang mengambil kira kewibawaan nilai tindakang itu sendiri.

    ReplyDelete
  6. Huh? Itu macam pun boleh ka? Tak nak berebut kuasa? Dah tu pasai apa hang pi duduk dalam Parti politik yang masuk bertanding pilihanraya untuk cuba mendapat peluang menjadi kerajaan? Habis tu pasai apa dalam pilihanraya yang lepas hang pi letak calon2 PAS dok bertanding melawan calon BN dan UMNO?

    Sejak bila pulak PAS ni jadi parti komponen BN yang mengikut telunjuk UMNO ni? Dulu bukan main kata yang UMNO ni adalah toghut yang menjadi musuh utama PAS dalam usaha menegakkan Islam di Malaysia TAPI sekarang ni tak lagi? Apa dah jadi? Kata nak lawan dan perang UMNO habis2an tapi sekarang ni dok tunggu dan lihat pasai Najib buat kabinet dapur yang baru? Kabinet kayu yang secara ajaibnya akan memperbaiki dan menyelamatkan ekonomi dan nasib rakyat negara ini dari kebangrapan serta muflis? Tadi seorang menteri yang baru dilantik dah mula menunjukkan kemampuannya melebihi Hassan Malek iaitu kemampuan dia menjadi bodoh sudah melebihi tahap hassan Malek. Ini dia yang Tuang Presideng nak tunggu dah lihat?

    Kapal terbang dah dok menjunam ke dalam laut TAPI Tuang Presideng nak jugak tunggu tindakan selanjutnya dari pilot yang pada ketika ini memegang "stereng" kapalterbang dan menghalakannya kebawah? Dah gila ke atau dah nyanyuk? Usul tak percaya itu diusahakan BUKAN untuk berebut kuasa tapi untuk menyelamatkan negara dari tangan seorang yang "korup serta tak tahu mengurus negara"! Kalau itu pun Tuang Presideng tak dapat nak faham...maknanya..PAS akan lebur dalam PRU akan datang dan saya sudah semestinya tidak akan mengundi PAS sebab tak nak PAS terbabit dalam hal merebut kuasa.

    Nasihat saya pada rakyat Malaysia yang waras, janganlah kita berikan undi kita kepada PAS lagi sebab mereka ini tidak serius dalam tindakan politik mereka dan mereka langsung tak ada cita2 yang boleh membawa manafaat kepada kesejahteraan rakyat dan negara. PAS dibawah kepimpinan Hadi adalah ibarat budak2 yang main "kahwin-kahwin".... tidak ada di dalam PAS melainkan olok2, lakonan serta angan2 sahaja. And Malaysia don't need this kind of politician. Period!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandangan yg sangat baik utk seorang Presiden yg tak layak jadi Presideng. Agaknya dia dah dapat habuan spt mereka yg dapat BRIM... Kah3. Kalau dah tak layak jadi Presideng....letak jawatan sajalah secara yg terhormat.

      Delete
  7. Yong kalau nak api2kan isu ini tak payah siar bukti video.org tonton dan baca komen kau jauh beza sekali dengan TGHH cakap.jng sampai nanti.malaikat rokid-atid buka buku catatan kau nyesal

    ReplyDelete
    Replies
    1. zainudin omar,

      Ada video lain ker? Ada dia cakap tegas dia sokong ke? Kalau ada bagi sini, Yong akan siarkan.

      Malaikat raqib (bukan rokid yer...roket tu lambang DAP) dan atid juga catat apa ulama cakap.

      Delete
  8. Potongan Gaji Penjawat Awam Untuk Bayaran PTPTN. Setuju atau Tidak. Kronologi Berita Najib VS Wall Street Journal WSJ. Daripada Dakwaan Fitnah Bertukar Kepada Perakuan Derma. here are options berita, berita harian, berita terkini, berita malaysia, harian metro or sinar harian.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.