Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 3 December 2015

TERLEBIH MENGAMPU. HA-HA-HA!

Najib seorang hamba Allah yang sangat "humble."

PM YANG TAWADDUK, ERK?

Juga seorang suami yang sangat penyayang:

MEMANDANG ISTERI TERCINTA DENGAN SENYUMAN RELA

Dan dia juga seorang pemerintah yang berlagak hebat:

GAYA SERUPA OBAMA

Patutlah ada Menteri Besar sepenggal tu tak minat untuk rampas Putrajaya. Dia nak jadi penasihat jer.

Pengundian persempadanan semula kawasan Piliharaya Sarawak pun dia dan gengnya ponteng!:

PEDULI APA, KAN?

Oh ya..bagi yang nak tahu cerita sebenar tentang gambar pertama tadi, ini yang sahih berlaku:

SUMBER: TWITER

Maaf le. Yong nampak bezanya antara UMNO dan PAS hanya setakat serban, jubah dan janggut jer. 



4 comments:

  1. Ada juga beza yang lain Cik Yong ooi. Satu bila cakap I, you, I, you tapi bila orang cakap bahasa Inggeris dengan betul diapun mula tergagap-gagap. Yang satu lagi bila cakap, Ana, Anta, Ama, Anta. Tapi bila Pak Arab cakap dalam bahasa Arab dia pula mula gelabah. Majoritinya macam tulah!!!

    ReplyDelete
  2. Taksub kita bior bertempat & berpada (kena gaya)! Kot nak taksub (taat total) bior ke Allah, Rasulullah s.a.w. !! Emak kite pun kite taat pun masih ada limit (perkara maksiat, syirik) .

    Ni kan pulak nak taat mem****buta ke pemimpin perangai puaka, penipu besor, penyamun berlesen (berparlimen, DUN) ...tak sior teman !

    ReplyDelete
  3. Zaman sekarang ni kat Mesia, sesiapa yang kuat mengampu akan dapat banyak laba. Dapat jawatan, title, kemudahan malah dapat duit berjuta2 pong ada. Persoalan sekarang ni, adakah pengampu2 yang sedang menawarkan khidmat sebagai penasihat (dengan tabiat mereka suka tuang, ponteng), boleh dipercayai sebagai pemberi nasihat yang bernas mahupun berguna? kalau kerjanya asyik tak dak kat opis atau banyak habis masa kat kafe, minum2, borak kosong pastu tanya soalan bangang dan off topic, ada orang nak offer ke jadi "consultant"?

    Atau diaorang semua nak menzahirkan apa yang di sebut sebagai "Con" Sultan? Nasha (yang masih lagi ahli PAS) dah dapat habuan, Nik Abduh dan Tantawi, bila lagi? Bukan menghasut, tanya je! Tak boleh? Berdosa? Khianat? Fitnah? Err... kenapa PAS tak ishtiharkan Nasha sebagai pembelot sebab terima jawatan dari UMNO? UMNO bukan musuh? Maka dalam PRU akan datang, PAS tak lawan UMNO dah? PAS hanya bertanding lawan Amanah dan DAP? Bagaimana pulak dengan PKR? Bila nak tanding 59 kerusi DUN kat Perak bermakna PAS masih lagi "buddy2" dengan PKR? Tanya jer! Takkan tu pun nak marah pastu tuduh orang sebagai agen DAP?

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  4. Serban besar pun belum tentu amanah....nafsu jangan cakap ler.Orang range rover aku pun nak juga,aOrang bini empat aku pun nak juga.....nafsu x kenal serban

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.