Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 21 May 2016

HUSAM MUSA: KALAU KITA MAIN BOLA TAK BOLEH SUMBAT GOL...LAWAN YANG BERDOSA...(VIDEO)

Menarik isi dialog ni. Dengar baik-baik:


Husam Musa kena pecat kerana mengkritik pemimpin.

Tetapi ini pula apa kes?:



11 comments:

  1. tak payah teori pelik-pelik .teori yang paling baik teori rasullulah.
    Yong cirinya creative learner .. tak percaya sila google ..

    Beza yang kekal dalam pas( manager , bright student , pessimis) dan yang jauhkan diri atau keluar dari pas ( leader , gifted student , opportunis)

    manager vs leader
    bright students vs gifted student
    pessimis vs opportunis

    yang kekal dalam pas nampak masalah dalam semua penyelesaian dan yang dibuang atau keluar nampak penyelesaian dalam semua masalah .
    dan yang kekal dalam pas tak amalkan 16 tabiat berfikir
    percayalah ... kalau tak percaya boleh google internet .
    tapi ini pendapat aku saja.

    0. kita cakap dan doa dengan allah ya allah ya tuhan ku , kau ampun lah aku... aku dan kau..
    pas.. tuan guru ... al-hafiz .... maulana sheikh....tak tau lah apa lagi ..patutnya kau aku... awak ...

    1.strategi rasullulah adalah pelbagai .Hijrah ke madinah- ali ganti rasulluah ditempat tidur , menyorok di gua ,dibawa makanan oleh asma abu bakar… strategi pas kita tanding …kalah pun tak apa sebab prinsip.
    2.perang uhud - ada pemanah .. tapi kalah kerana inginkan harta rampasan… kira-kira sekarang rebut jawatan .. termasuklah nak hadiah .. akta 355 – sila rujuk hudaibiyah
    3.perang khandak- buat parit ikut cadangan orang ajam - salman farisi ..kira-kira sekarang orang bukan asal jamaah pas …
    4.tidak terima masjid dhirar .. suruh bakar ... kerana ia bertujuan memecah belahkan umat islam - kira-kira hudud huluran parti melayu
    5.terima perjanjian hudaibiyah .. walau pun merugikan umat islam ...masa itu ..tapi untung besar jangka panjang ..akhirnya ramai masuk..kira kira pakatan rakyat .. suatu masa orang bukan islam sangat hormati gulungan ulama dan pas .. siapa tahu mereka akan masuk islam
    6.rasulullah tidak fokus kepada bangsa ... tapi bukan islam … mulut pemimpin pas selalu fokus dap dan cina
    7.rasullulah sentiasa terbuka kepada soal jawab dan hujjah .dan selalu mengikut pandangan yang baik… bukan kami ada BA syariah /// agama … ..je …… tu pun dah salah.. agama tu menyeluruh termasuk sains … undang-undang . maka yang dinamakan agama tu bukan agama tapi syariah..dll
    8.pada zaman khalifah al rasyidin ahli majlis syura tidak dipecat kerana pandangan berbeza.
    9.Khalifah tidak pernah keluarkan senarai ahli syura disokong.. kira kira senarai chai
    10.ulama zaman dahulu semua kena tindakan sebab menyatakan yang benar termasuk imam imam yang empat ada yang dipenjarakan... tapi ulama-ulama sekarang semua tenang dan diberi penghormatan tapi yang kena yang profesional dalam pas .. mat sabu.. ...
    jadi muhasabah lah
    sebenarnya dua golongan dalam pas bukan profesional atau ulama tapi sebenarnya ...cara berfikir
    manager vs leader
    bright students vs gifted student
    pessimis vs opportunis

    pas nampak masalah dalam semua penyelesaian dan yang dibuang atau keluar nampak penyelesaian dalam semua masalah .
    dan yang kekal dalam pas tak amalkan 16 tabiat berfikir
    percayalah ... kalau tak percaya boleh google internet .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha kata ikut rasulullah..tapi lari jemaah
      Kata gifted tapi hudud tiada dlm perjanjian bersama ph
      Kata leader tapi ikut kehendak dap...apa kehendak dap? Dimana pas bertanding lu masuk...hudud wa xnak...allah wa mau kongsi...mahkamah syariah wa xnak...lgbt lu jgn menci...kasi liberal sikit itu isla.

      Delete
    2. Sbnrnya husam tarok g18...kalah muktamar...ulamak disalahkan...kah kah kah

      Delete
    3. Err...Hudud PAS mana? Hudud?

      Delete
    4. Jgn tanya pas...tanya iman yong dulu...nak ke pd hudud? Nak.ke kongsi nama allah? Nak ke hapuskan mahkamah syariah? Nak ke halalkan lgbt? Nak.ke islam liberal? Nak.ke izin melayu murtad? Nak ke pesta beer? Nak ke ngaji kot bahasa melayu?

      Delete
    5. ha..ha..ha...selamat meneruskan perjuangan wahai ahli pas yang masih kekal..aku tahu bila TGHH tak de nanti...kau orang pun tetap dlm PAS walaupun DSN jadi presideng PAS

      Delete
    6. Enekman "HUDUD" PAS telah di racik halas dan di campur dengan rumput, dengan itu telah di makan oleh "LEMBU UMNO". Yang aneh nya mengapa tiada "PEPERANGAN" di antara PAS dan UMNO kalau Parlimen tidak membicara kan usul itu. Ini bukan saya yang cakap, tetapi "MAULANA" yang berjawatan Timbalan MB Kelantan.

      Delete
    7. powertrain cuba baca perjanjian hudaibiyah. Ramai sahabat yg tak bersetuju dgn kandungannya sebab berat sebelah kpd kaum quraish. Sahabat melihatperjanjian itutelah memberi kelebihan kpd kaun quraish. Tapi akhirnya merekea mengerti dan faham

      Delete
  2. Bernas huraian saudara..boleh buat rujukan, teladan, betapa strategiknya tindak tanduk dalam menegakkan hukum Allah..ada beza ISLAM dan PARTAI ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis2 strategik pandir...hukum allah tolak...nama allah xleh pertahan...pesta beer pertaham gila2..murtad nk diizinkan...mahkamah syariah nk dihapuskan...lgbt dihalalkan...tuduh pas nk ug...akhirnya? Lu pikirla.sendiri

      Delete
  3. Semasa isu nama Allah, orang paling kedepan adalah almarhum TG Nik Aziz. Kata2 dia sangat unik ketika itu apabila di minta ulas.

    TGNA bersyukur apabila nama Allah nak digunakan dalam bible. Alasan yg TGNA bg begitu simple dan bernas. Walaupun ramai tak boleh terima termasuklah Timbalan Murayidul Am ketika itu. TG Haron Din menentang dan minta semua yg menyokong guna nama Allah dalam bible supaya mengucap syahadah semula kerana telah terbabas.

    Dua-dua pendapat adalah betul pada ilmu mereka.

    Perihal hudud juga begitu. TGNA masa tu berpegang dengan perlu ada kuasa. Dapatkan kuasa dahulu. Jalankan apa yg lain dulu. Selamatkan yang ramai dahulu. Bijak kata2nya. Hebat strategi beliau. Walaupun ketika tu ada percanggahan pendapat antara 3 nama besar, TGNA, TGHD dan TGHA. Tapi TGHD dan TGHA tetap mengalah dan lebih hormati pandangan TGNA.

    Begitu juga apabila kita semua dikejutkan dengan perjumpaan rahsia yg diatur yang mana TGNA bertegas tidak akan berbaik dgn parti pemerintah. Masa tu player utama lain akur dan takut dengan ketegasan TGNA.

    Cuma tak dapat baca dan faham maksud tersirat TGNA dihujung2 kehidupan beliau. Beliau memberi pesan patuhi presiden. Sini bagi aku ada 2 pendapat, 1 mungkin nak suruh apa pun berlaku ikut sahaja keputusan presiden walaupun sebelum2 ni presiden yang banyak undur akur pada telunjuk mursyidul am.

    Yang ke 2, mungkin nak tunjukkan realiti seperti mana yang sedang berlaku sekarang. Langkah politik yang pelik dan songsang memecahbelahkan pas sendiri yang selama ni ditahan, dilarang, ditegas, dibetulkan arah oleh mursyidul am.

    Entahlah. Apapun, bagi aku tetap sama. Siapapun yg salah langkahnya, salah percaturannya, bersegeralah meminta maaf. Terutama yang melibatkan kepentingan ramai rakyat. Aku pasti langkah TGFN dan TGNA adalah betul dan tepat berbanding TGHD dan TGHA.

    Endingnya lantak kome la nak bergaduh. Kome kat atas tu, pencen dapat, kemudahan dapat, gaji dapat. Rakyat jugak yg sengsara.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.