Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 26 June 2016

JANGAN MENANGIS TAN SRI...!

Bukan senang hendak keluar daripada sebuah gerombolan. Tak kira gerombolan politik atau gerombolan mafia. Lebih teruk kalau gerombolan politik itu sudah menyamai gerombolan mafia.

Kalau di Malaysia mereka dipanggil dengan nama glamour "Geng Baju Merah."

Akibat menentang ketua gerombolan, akhirnya Muhyiddin Yasin dan Mukhriz Mahathir dicampak keluar dari "Geng Baju Merah" itu.

Bacalah rintihannya:

2 hrs · 

KENYATAAN YB TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

Setelah lebih empat dekad saya melalui perit jerih dan suka duka perjuangan di dalam UMNO, semalam Majlis Tertinggi membuat keputusan untuk memecat saya daripada parti. Saya tidak pernah meninggalkan perjuangan parti atau mengkhianati parti. Saya cuma berkata benar kerana itulah prinsip yang saya junjung dalam perjuangan saya.

Malangnya saya dipecat kerana apa yang saya perkatakan selama ini menyentuh skandal moral dan kewangan paling besar dalam sejarah UMNO dan negara yang melibatkan Perdana Menteri. Sahabat saya Datuk Seri Mukhriz Mahathir juga dipecat dan Datuk Seri Shafie Apdal digantung keahlian. Segala-galanya berlaku hanya kerana kami mengambil langkah berani menegur Perdana Menteri yang sudah jauh tersasar daripada perjuangan UMNO yang asal.

Saya berasa kecewa kerana UMNO yang ada pada hari ini bukan lagi UMNO yang sebenar. Ia telah berubah menjadi sebuah parti yang dikuasai hanya oleh seorang individu yang sanggup melakukan apa sahaja untuk menutup kesalahannya dan menyelamatkan dirinya. Mereka yang melakukan perbuatan jenayah yang merosakkan imej parti dan integriti tidak menerima hukuman yang setimpal. Sebaliknya, mereka yang berjuang untuk menegakkan kebenaran dan keadilan dipecat daripada parti.

Mereka yang menguasai UMNO boleh melakukan apa sahaja terhadap saya, namun saya tidak rela hidup melutut. Bukan prinsip saya untuk tunduk bersekongkol dengan perbuatan jahat seorang pemimpin yang merosakkan bangsa dan negara.

Keputusan pemecatan saya ini telah pun saya duga dari awal. Maka semalam berakhirlah sejarah panjang perjalanan hidup saya yang penuh liku di dalam UMNO. Sejarah ini akan terus terpahat dalam ingatan saya kerana UMNO telah sekian lama menjadi sebahagian daripada denyut nadi dan darah daging saya. Hakikat ini tidak boleh dinafikan oleh sesiapapun hatta diri saya sendiri. Saya tidak pernah mengkhianati UMNO. Saya hanya menentang pemimpin UMNO yang korup dan menyeleweng.

Namun, jika mereka beranggapan perjuangan saya berkubur di sini, mereka silap. Saya akan terus berjuang selagi hayat dikandung badan. Biarlah mereka memecat saya dan melakukan apa sahaja untuk melunturkan semangat juang saya. Obor perjuangan di dalam jiwa saya akan terus menyala.

Walaupun tindakan terhadap saya daripada penggantungan jawatan sehingga pemecatan saya daripada parti bercanggah dengan proses keadilan dan tidak berperlembagaan, saya tidak akan merayu.

Saya redha dengan ketentuan Allah s.w.t. Saya telah melaksanakan tanggungjawab saya sebagai pemimpin UMNO dan akan tetap terus melaksanakan tanggungjawab saya kepada agama, bangsa dan negara seperti pejuang-pejuang bangsa kita sebelum ini. Bangkitlah bangsa Melayu memperjuangkan nilai-nilai moral dan integriti supaya kita tidak mudah diperkotak-katikkan oleh pemimpin yang rasuah dan tamak haloba.

Kepada para penyokong, saya tahu anda memahami pendirian saya. Teruskanlah perjuangan menegakkan kebenaran dan membela tanah air tercinta walau di mana sahaja anda berada. InsyaAllah kita akan terus bersama dalam perjuangan suci ini.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, saya yakin anda boleh menilai yang mana benar dan yang mana salah, yang mana baik dan yang mana buruk. Anda pastinya tidak rela membiarkan negara ini diperlakukan sewenang-wenangnya oleh pemimpin yang rakus menyalahgunakan kuasa. Sebagai rakyat, anda berhak untuk membuat perhitungan yang terbaik demi masa depan anda, keluarga dan negara.

Saya menganggap pemecatan saya ini adalah satu lagi dugaan Allah s.w.t terhadap saya dalam bulan Ramadhan yang mulia ini. Saya yakin segala yang berlaku ada hikmahnya. Saya berdoa semoga sentiasa diberikan ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi ujian Allah dan segala urusan kita akan dipermudahkan oleh-Nya.

Allah s.w.t berfirman dalam Surah At-Taghabun ayat 11 yang bermaksud:

"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa seseorang melainkan dengan izin Allah, dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku dengan tenang dan sabar) , dan ingatlah Allah maha mengetahui akan tiap- tiap sesuatu"

Sempena bulan Ramadhan yang mulia dan Syawal yang bakal menjelma, saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan daripada seluruh ahli UMNO sekiranya terdapat sebarang kesilapan yang saya lakukan sepanjang saya berada di dalam parti.

Selamat tinggal UMNO.

Kepada Allah saya berserah.

TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN
25 Jun 2016

Sebenarnya ramai yang senasib dengan Tan Sri ini - terperangkap dalam dunia yang diciptanya sendiri. Tak kira apa jenama dunia itu - Islam kah? Melayu kah? Semua sudah menerima penjenamaan sendiri. Islam tak serupa Islam. Melayu tak serupa Melayu.

Dulu Pak Lah ingin menjenamakan Islam melalui konsep "Islam Hadhari." Tetapi selepas penjenamaan itu yang buat ramai orang keliru, diapun tidur. Dalam tidurnya, Pak Lah sempat membatalkan pembinaan jambatan bengkok yang menghubungkan Semenanjung Malaysia dan Singapura.

Ada yang sangat marah dengan pembatalan itu. Diusahakan sehingga Pak Lah tercampak keluar dari Putrajaya. 

Hari ini ada yang sangat marah dengan pengganti Pak Lah, walaupun dia yang memilih pengganti itu. Namun liat sungguh pengganti Pak Lah ini. Habis diterajang semua penentang-penentangnya. Malahan dia berjaya mendapat sahabat baru yang dulu menjadi musuh tradisi gerombolannya.

Orang kata dalam politik tidak ada lawan tidak ada kawan.

Yang ada hanya kepentingan.

Sebab itu Haji Hadi boleh berpink sedondon dengan Najib.

Lim Kit Siang dan Mat Sabu boleh sepentas dengan Tun Mahathir.

Rakyat Marhein juga yang terpinga-pinga. Janji sebuah universiti di Teluk Intan tidak tertunai. Wifi laju berdesup cuma impian.

SALAH PEMBANGKANGKAH INI? (MALAYSIA GAZETTE

Semoga Tan Sri terus beriltizam dan berusaha dengan penuh keinsafan demi komitmen terhadap perjuangan menegakkan keadilan di Malaysia.

Selamat Tinggal UMNO. 


PS. JANGAN LUPA MENGUNDI PADA POLL YANG TERLETAK DI SEBELAH KIRI BLOG INI *SENYUM*

1 comment:

  1. rakyat malaysia bukan merdeka politik serta minda mereka sepenuhnya..tidak macamm orang Inggeris..berani mengatakan TIDAK pada pungutan suara dan keluar EU.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.