Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 26 October 2011

RAKYAT KERJA YB DI MANA?- SIRI2

Sementara rakyat tengah heboh memperkatakan ketirisan perbelanjaan kerajaan yang didedahkan oleh Laporan Ketua Audit Negara   tetiba rakyat dikejutkan dengan berita seorang YB "naik pangkat." Rakyat tengah tertanya2, siapakah harus menanggung kerugian akibat harga barangan yang melambung secara tidak munasabah dibeli oleh agensi kerajaan; Tetapi gerombolan yang diketuai YB yang jadi katak sebuk bermesyuarat untuk melantik asisten katak. Lantak demer le nak lantik siapa pun, tetapi suka Yong tanya itukah keroje YB?


Jemputan kumpulan ini pun orang yang "hebat" belaka. Yong cuba tanya pakcik Google apakah objektif kumpulan ni? Pakcik Wiki jawab:
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia or Perkasa is a non-governmental Malay Supremacy[1] organization that was formed by Ibrahim Ali in the aftermath of the Malaysian general elections in 2008. The major objectives for establishing Perkasa, according to Ibrahim Ali, are the "protectors of Article 153 of the Constitution of Malaysia" and to defend the rights of Bumiputera from being eroded by certain quarters.[2] Perkasa is said to be fighting and defending the rights of the Malays which they feel are being challenged by non-Malays in Malaysia.
Dalam gambor Yong  cilok kat sini  Yong nampak ada anak Abdullah. Heran sungguh. Bila pulak anak Abdullah tu jadi Melayu? YB-YB. Buat keroje bior betoi. YB-YB makan gaji dari duit cukai hasil rakyat yang menanggung kos sara hidup yang tinggi.YB kot buat keroje tak betoi, duit elaun tu rakyat tak halalkan weh!

2 comments:

  1. Assamu alaikum Yong

    Waah cantik dan simple. Tahniah!

    Kebetulan pula laqadja'akum yang yong jadikan header tu adalah amalan saya pagi dan malam.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Header tu abang Yong bagi untuk buat amalan. InsyaAllah terlindung daripada fitnah dan aniaya orang yang kuffur.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.