Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 28 October 2013

PEMBUNUH PEGAWAI AMBANK YANG PEGANG MYKAD PALSU BEKERJA DI MERATA-RATA, SALAH SIAPA?

Sudah jelas sekarang. Pengawal Keselamatan yang memiliki MyKad palsu ini sudah bekerja di merata tempat dan organisasi. 

PEMBUNUH INI MEMAKAI UNIFORM SYARIKAT KAWALAN PRIMA (SUMBER)

Gambar di bawah ini pula telah tersebar luas di alam siber. Pembunuh memakai baju uniform yang ada logo PPKKM, iaitu PERSATUAN PERKHIDMATAN KAWALAN KESELAMATAN MALAYSIA (http://ppkkm.com). Maknanya syarikat yang mengambil dia kerja bukan syarikat palsu, tetapi ahli PPKKM. Dia juga memakai badge DHL. Di baju sebelah kirinya juga ada logo. Tak tahu syarikat apa.

BAJU ADA LOGO PPKKM

Maknanya pembunuh itu sudah bekerja di merata tempat. Gaya hidup yang dipaparkan dalam facebooknya macam ingin menonjolkan kehidupan untuk bermewah-mewah. Banyak blog ada buat link ke facebooknya. Tapi Yong taknak buat promosi untuk dia. Kalau minat cari sendiri.

Yong kini hanya menunggu:
  • Berita dia kena tangkap.
  • Berita syarikat yang mengambil dia bekerja sebagai pengawal keselamatan dihukum.
  • Berita dalang menjual MyKad palsu ditahan dan dihukum.
Kerajaan nak melindungi siapa? Nak melindungi rakyat jelata atau syarikat keselamatan kroni?

Jangan kejadian ini menjadi satu lagi ENDLESS POSSIBILITIES di Malaysia

Sebelum ini Yong sudah tanya tentang kehilangan 133,000 MyKad dalam tempoh 3 bulan di sini.

2 comments:

  1. assalamu 'alaikum yong. teman cari email yong tak nampak pon. Ade mende teman nak tanyer yong kalu boleh. email teman mangchik@gmail.com. wassalamu 'alaikum

    ReplyDelete
  2. Salam mangchikla

    Yong pun rindu hendak bersapa dengan wak wartmaya. Tapi dia dah menghilang. Mungkin dah jadi jutawan! Wak, kalau baca ni sila hubungi Yong dengan cara apapun. Ramai kekawan sedang cari...

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.