Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 22 October 2013

TULUR? ADAKAH AKU MASIH BERADA DI MALAYSIA?

MANA JATI?

MANA PERKASA?

MANA KETUANAN MELAYU?

Mengapa biarkan pendatang asing mengharamjadahkan kedaulatan Bahasa Melayu? 

Cukupkah dengan menyanyi lagu "Warisan" sambil menangis meraung? 

BANGLA YANG PATUT BELAJAR BAHASA KITA ATAU KITA YANG HARUS JADI BANGLA?

RESIT INI DARI NEGARA MANA?

MELAMPAU TAHAP GABAN!

DI MANA BUMI DIPIJAK, DI SITU LANGIT DIJUNJUNG;
DI MANA UMNO BERAK, DI SITU BANGLA UNTUNG.

KERA DIHUTAN DISUSUI, ANAK DI RUMAH MATI KELAPARAN;
BANGLA DAPAT GAJI, ANAK MUDA MENGANGGUR SAKAN.

TEGAK BERPALING, DUDUK BERKISAR;
BELUM LAGI TEKAK KERING, SEMUA JANJI SUDAH TERSASAR.

6 comments:

  1. A'kum Yong

    Sape nak disalahkan?
    Kerajaan atau majikan?
    Atau rakyat kita (Melayu) malas atau memilih kerja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam moundweller

      Logik ke di Malaysia gaji macam ini?

      Berdasarkan kiraan gaji purata bagi lima sub-sektor berkenaan iaitu Elektrik & Elektronik, Perabot, Plastik, Sarung Tangan Getah dan Tekstil, gaji pokok purata adalah RM626.76 sebulan manakala gaji kasar purata termasuk elaun-elaun tetap adalah RM762.20 sebulan. (http://blog.mohr.gov.my)

      Jadi Yong salahkan kerajaan yang sekarang dipegang oleh parti zalim BN

      Delete
  2. Graduan TESL mganggur hingga kini belum posting ada hati nak ambik guru bahasa Inggeris dari India..bodoh tahap gaban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Unknown

      Nak kata bodoh, ada dalam kabinet tu yang ada PhD. Ada jugak konon pelajar terbaik...Tapi kenapa buat polisi yang bodoh? Hanya 1 sebab kenapa demer jadi begitu bangang. Demer kena kifarah...Atau mungkin kita yang kena kifarah kerana memilih pemimpin yang penipu.

      Delete
  3. remy said...(refer to pegawai ambank kena tembak dan caca marba keaadaan semasa)

    kerajaan BN bila berlaku perkara2 seperti ini baru kelam kabut,,,nak batal lesenlah..nyawa dah melayang x guna,,,itu pun operasi hangat2 tahi ayam...maklum masih panas..dah berapa ramai syarikat jaga x ada lesen sebelum ni buat2 tak nampak buat deek aje itu belum lagi pekerja2 haram tanpa izin asyik2 politik aje MENTERI2 X BUAT KEJE KE? RAKYAT BUKAN NAK TRANFORMASI RAKYAT NAK DUDOK AMAN DAN BAHGIA DALAM NEGARA SENDIRI ...ALMOST HARI2 ADA KES ORANG MATI KENA BUNOH MASIH AMANKAH NEGARA KITA NI? SHAME ON YOU FOR THOSE WHO ARE THE AUTHORITY..AND THE GOVERMENT
    [Reply] October 24, 2013 at 5:16 AM

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.