Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 16 October 2011

RAKYAT KERJA YB DI MANA?

20 tahun kerja, seorang pegawai sektor awam mungkin cuma dapat RM5,000 sebulan. Dengan duit itu pegawai bayar pinjaman kereta dan rumah. Duit itu jugak digunakan untuk bayar tuition anak-anak, bayar kos orang tua jika sakit, duit minyak, litrik, telefon, saman dan lain-lain. 

20 tahun kerja, mungkin tak pernah dapat pergi holiday ke pulau-pulau berdekatan. Jangan cakap Disneyland.

20 tahun kerja entah berapa kali pula dipaksa hadir dan berdiri berjam-jam menunggu pak menteri yang datang berkunjung selama 20 minit.

20 tahun kerja, tekanan darah tinggi sudah meningkat, walaupun gaji mendatar. Duit untuk ubat darah tinggi carilah sendiri. Lalu semakin nipis duit untuk keluarga.

20 tahun bekerja kerap pulang malam kerana arahan dari atasan yang ingin nampak cekap di mata YB menteri. Sudah tidak ingat bila kali terakhir bersembang dengan anak-anak. Entah apa yang mereka buat. Kami tanggung komplen dan maki hamun rakyat, tapi YB di mana?

YB dapat elaun yang begitu banyak. Sudah berapa tahun YB bekerja?

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.