Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 15 October 2011

MINYAK KELAPA DARA

Raya yang lepas Yong balik kampung kelahiran. Sepupu Yong sebok dengan business minyak kelapa dara. Kampung ni memang famous dengan kelapa. Mujur demer degil tak ikut nasihat supaya menebang pokok kelapa dan ganti dengan kelapa sawit. Di luar kawasan kampung ada estet yang dulu penuh pokok kelapa, tapi dah jadi kelapa sawit. 

Yong pun ada tanah ditanam dengan kelapa kat sini, seluas sekangkang kera. Ia tinggalan arwah atok kepada bapa untuk kami 4 beradik. Sebab kami tak tinggal di sini, sepupu Yong usahakan tanah ni. Yong tahu dapat duit je setelah ditolak zakat. Di bawah ni Yong kepilkan khasiat minyak kelapa dara:

DEFINISI
Minyak kelapa dara bermaksud, minyak yang dikeluarkan dari buah kelapa cukup matang melalui proses khas dengan tidak merosakkan struktur asal atau khasiat semulajadi minyak kelapa yang terdapat di dalam buah kelapa tersebut.

MINYAK KELAPA DARA ASLI (PURE) – VCOP
Diproses secara semulajadi tanpa haba dan kimia lain. Terdapat sekurang-kurangnya 9 jenis asid lemak (Medium Chain Fatty Acids) iaitu asid caproic, caprylic, capric, Lauric, myristic, stearic, oleic dan linoleic. Kajian sains menunjukkan ianya amat berguna untuk kesihatan manusia sama ada bayi, kanak-kanak, dewasa, warga tua lelaki atau wanita, Sesuai diminum, disapu pada kulit seluruh badan, boleh dijadikan minyak rambut atau boleh digunakan semasa bersama hubungan suami isteri dengan melumurkanya ke seluruh badan.

Article di atas Yong celok dari sini  

Sama-samalah kita manfaatkan hasil bumi kita.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.